Groeiend MKB bedrijf? Wat nu?

Wanneer uw bedrijf groeit dan komt er een moment dat uw bedrijf overgaat in een nieuwe levensfase. Die overgang gaat vaak gepaard met een aantal uitdagingen. Het moment van overgang naar een nieuwe fase is niet een plotselinge overgang maar eerder een constatering dat een aantal processen niet meer goed verlopen. Een aantal zaken die kunnen voordoen zijn:

  • De werkdagen worden steeds langer maar het resultaat groeit niet meer zo hard mee
  • De volledige controle van alle processen is een beetje kwijt
  • Kleine ergernissen stappelen zich op en die zijn niet direct goed op te lossen
  • Het gevoel dat je als ondernemer achter de feiten aan loopt
  • Twijfel welke koers je nu moet nemen, er is enige besluiteloosheid of angst voor vervolgstappen

Vaak is dat een moment dat een ondernemer even stil moet staan bij de situatie en een nieuw bedrijfsplan en plan van aanpak moet gaan opstellen.

Stel jezelf de vraag waar je tegenaan loopt en schrijf alle mogelijke oplossingen die er zijn gewoon eens op. Je een beroep doen op CENTION Administratiekantoor om dit proces goed vast te leggen en te vertalen naar een plan van aanpak. Vervolgens maken we een dashboard waarbij je de effecten voor korte- en lange termijn gaat meten zodat je ook direct kunt bijsturen.

CENTION zal je helpen met het uitstippelen van de nieuwe koers en daarna werken we samen aan de uitvoering van de nieuwe processen. Hierbij kijken we o.a. naar:

  • Het verdienmodel. Werkt het model nog, wat kunnen we doen om meer business te genereren met meer marge.
  • De kostenstructuur. Welke kosten kunnen we wegsnijden, welke kosten moet je absoluut wel aangaan. Hoe is de organisatie gefinancieerd ?
  • Eventuele inzet van personeel of tijdelijke medewerkers. Welke toegevoegde waarde zal dit opleveren, welke risico’s zijn eraan verbonden.
  • Uitbreiding van het zakelijke netwerk

Er zijn nogal wat uitdagingen voor een groeiend MKB bedrijf. CENTION Administratiekantoor helpt u met het inslaan van een nieuwe koers. Met kort en bondig advies én wij werken gezamenlijk aan de nieuwe levensfase van uw bedrijf voor een gezonde en sterke bedrijfsvoering met een veelbelovende toekomst. Spreekt dit artikel je aan wil je vrijblijvend informeren naar onze diensten? Stuur dan een email naar info@cention.nl en vraag naar onze betaalbare diensten.

Francois van Beek
François van Beek is ondernemer en eigenaar van Cention Administratiekantoor. Hij is een bekende naam in het midden- en kleinbedrijf op het gebied van financiële - en administratieve dienstverlening.

Direct na zijn studie bedrijfsadministratie begon hij zijn loopbaan als boekhouder voor lokale bedrijven in de duin- en bollenstreek gevolgd door diverse ad interim functies als financieel manager voor middelgrote bedrijven zoals De Leeuw Groep, Goes Transport en Skybernet. In 2003 werd hij gevraagd als financieel manager van het gerenommeerde Amerikaans advocatenkantoor Greenberg Traurig waar hij in 2007 tot Business Director werd benoemd.

2013 was het jaar van oprichting van zijn eigen administratiekantoor. Zijn onderneming bedient inmiddels veel ondernemers met het voeren van de boekhouding en de fiscale aangiften. Daarnaast heeft hij met Cention Administratiekantoor een succesvol diensteverlening geïntroduceerd met interim financiële – en administratieve dienstverlening op locatie van haar cliënten.

Als financieel professional en belastingconsulent onderscheidt van Beek zich door zijn expertise en maatwerk. Als kind van een ondernemers gezin weet hij als geen ander wat er leeft in ondernemend Nederland.

Waren de tips waardevol? Deel m’n blog dan op FB, Twitter, LinkedIn, Google+